Skip to content Skip to footer

Sandro Botticelli

He belonged to the Florentine School under the patronage of Lorenzo de' Medici, a movement that Giorgio Vasari would characterize less than a hundred years later in his Vita of Botticelli as a "golden age".

Botticelli’s posthumous reputation suffered until the late 19th century; since then, his work has been seen to represent the linear grace of Early Renaissance painting.

As well as the small number of mythological subjects which are his best-known works today, he painted a wide range of religious subjects and also some portraits. He and his workshop were especially known for their Madonna and Childs, many in the round tondo shape.

Botticelli’s best-known works are The Birth of Venus and Primavera, both in the Uffizi in Florence. He lived all his life in the same neighbourhood of Florence.

Only one of his paintings is dated, though others can be dated from other records with varying degrees of certainty, and the development of his style traced with confidence. He was an independent master for all the 1470s, growing in mastery and reputation, and the 1480s were his most successful decade, when all his large mythological paintings and many of his best Madonnas were done.

image-59-copyright

The Exhibition

This long-term exhibition gives us an opportunity to discover the world of Sandro Botticelli's paintings in different periods of his life.

The exhibition presents:
  • Most of the first editions of Sandro’s works
  • Letters, diaries, sketches and drawings displayed for the first time
  • 3-D installations
  • 5 audiovisual pieces and a soundtrack created exclusively for the exhibition

Our collection currently consists of more than 100,000 paintings and artworks dating from ancient times to modern period.

Admission Prices

It pays to plan ahead, you will always get our lowest prices online if you book more than 48 hours in advance. Tickets purchased online are non-refundable.

Adults

$15.00

Groups (10 max)

$12.00

Youth 19 – 24

$8.00

Opening Hours

With our flexible pricing, you can choose the day, price and plan that suits you best. To make a reservation for a group visit, please contact us directly.

Tuesday – Saturday

10 a.m. – 5 p.m.

Sundays

11 a.m. – 5 p.m.

Newsletter

Receive e-mail updates on our exhibitions, events, and more

UN MUSEO A CIELO APERTO, ON LINE

LE VIE DELLA CERAMICA IN CAMPANIA

Le vie della Ceramica in Campania è un portale che ha lo scopo di rappresentare i legami che la ceramica ha con il suo territorio di appartenenza.

E’ un viaggio di conoscenza, di curiosità, di ammirazione verso un arte che è anche artigianato e che accompagna, da secoli, la vita umana.

Vietri sul Mare è la principale delle città della ceramica, per storia, cultura, brand, tradizione, economia ed anche perché, principalmente, a differenza delle altre, vive di ceramica. E’sicuramente per questi motivi, che ha voluto riconoscere con questo progetto, lo sforzo di mettere a sistema i legami che la ceramica ha dato ai diversi territori provinciali.

La Regione Campania, con quest’intervento, realizzato con il sostegno assegnato con Decreto Dirigenziale n° 80 del 18/05/2023 nell’ambito dell’Avviso pubblico per l'accesso ai contributi a sostegno dei musei e delle raccolte museali di ente locale e d'interesse locale - Direzione Generale 12 per le Politiche culturali e il Turismo - Unità Operativa Dirigenziale "Promozione e Valorizzazione Musei e Biblioteche” della Regione Campania riconosce questi primati legati alla ceramica e a Vietri sul Mare e mostra l’attenzione a quelle che sono capillarità uniche di un patrimonio artistico e culturale “a cielo aperto” e che risentono solo di essere messere a sistema, in rete.

I ritratti fotografici, il video racconto  da parte di chi la ceramica la vive, ne è cultore hanno lo scopo di suscitare l’interesse verso territori, a volte lontani da circuiti turistici o centri culturali, ma non per questo di minore importanza e che spesso sono custodi di tesori importanti.

Chi vive in Campania e per la Campania non può non conoscerne il patrimonio culturale che ne determina anche le strategie di sviluppo e la rende unica al mondo.

Questo contenitore www.leviedellaceramicaincampania.it avrà quindi l’obiettivo di arricchirsi sempre di più, di raccontare l’evoluzione della ceramica. Di essere un modello di riferimento per le altre regioni.

Purchase Ozeum